Selasa, 12 Mei 2009

Prihatin Nasib Penduduk

Oleh : SURIATI BINTI ALI


To' Puan Norliza dan rombongan menziarah seorang pesakit yang memerlukan bantuan di Kampung Darat Pok Chang, Marang. -Foto SHUHAIMI AHMAD

“Keprihatinan isteri Menteri Besar, To’ Puan Norliza Mahmud serta rombongan menjenguk keadaan diri saya didahulukan ribuan terima kasih.

“Bantuan yang dihulur itu akan digunakan sebaik mungkin bagi membeli ubat dan lampin pakai buang di mana kini menjadi barangan keperluan sejak menghidapi penyakit diabetis ,” kata ibu tunggal Kamsah Ibrahim, 54, ketika ditemui di rumahnya, Medan Jaya, Marang.

Beliau yang sudah kematian suami mengihidapi penyakit itu kira-kira enam tahun lalu, disebabkan tidak mampu menguruskan diri dan berjalan, kamsah dijaga tiga anak perempuan.


To' Puan Norliza menziarah Kamsah yang uzur di Kampung Medan Jaya, Rusila, Marang.

Kamsah antara enam penduduk uzur menerima kunjungan To’ Puan Norliza bersama 40 rombongan lain, termasuk wakil Jabatan Kebajikan Masyarkat, Wanita Umno Bahagian dan Puteri Umno.

Kunjungan mesra rakyat itu adalah sempena Program Sehari Bersama Menteri Besar yang diadakan di Dewan Undangan Negeri (DUN) Rhu Rendang. Lawatan sama bakal dilaksanakan di kawasan lain secara bulanan.

Warga emas Hajjah Esah Abu Bakar, 80, yang menghidapi penyakit darah tinggi berkata dia bagaikan tidak percaya kerana menerima kunjungan isteri pemimpin dan beberapa rakan seperjuangan lain.

Katanya, kunjungan ini memberi semangat bagi dirinya untuk lebih sihat dan dia akan mengingati hingga ke akhir hayat.

“Walaupun badan kurang sihat, saya masih mampu melakukan amal ibadat dan melakukan kerja yang tidak memerlukan kudrat,” kata Hajjah Esah yang memilki 17 cahaya mata hasil perkongsian hidup bersama suami Allahyarham Haji Abdullah Mohd.

Unit Komunikasi Negeri Terengganu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan