Khamis, 5 Mac 2009

Cikgu Awi Prihatin


“Sikap cakna kepada rakyat sewajarnya dimiliki setiap wakil rakyat dalam menjaga kebajikan penduduk apabila diberi mandat oleh rakyat.

“Tidak kira sesibuk mana sekalipun, kita mesti pandai meluangkan masa dengan rakyat,” kata Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kuala Berang, Encik Zawawi Ismail kepada GanuKita ketika melawat rumah penduduk, Puan Fatimah Botak, 48, yang hilang punca pendapatan selepas suaminya meninggal dunia, baru-baru ini.

Suami Puan Fatimah, Allahyarham Razali Bakar, meninggal dunia akibat sakit jantung di Hospital Kuala Berang, lebih dua minggu lalu, sebelum ini bekerja di kilang papan Wakaf Tapai.

Menurut Fatimah, dia mempunyai dua anak perempuan, Nur Fatih Azwa Razali, 17, pelajar Sekolah Menengah (SM) Dungun dan Nur Fazilah Aimin, 12, yang masih belajar di Sekolah Kebangsaan Tanggol, Marang.



Dalam lawatan itu, Zawawi yang dikenali “Cikgu Awie” menasihatkan agar keluarga berkenaan mendapatkan bantuan dari Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) bagi mengurangkan bebanan mereka.

Cikgu Awie kemudian menghulurkan bantuan peribadi kepada keluarga berkenaan dan akan membantu keluarga tersebut pada masa akan datang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan