Sabtu, 17 Januari 2009

Dua jam sebelum ditutup, petugas tingkat usaha bawa pengundi


KUALA TERENGGANU: Kira-kira dua jam lagi semua 36 pusat mengundi ditutup, petugas parti yang bertanding semakin hebat meningkatkan usaha membawa keluar serta meraih undi di pos yang disediakan.

Seorang wakil Puteri Umno di Gong Kapas di sini, berkata pihaknya menggandakan usaha untuk membawa dan meraih pengundi keluar supaya menunaikan kewajiban masing-masing.

Bagaimanapun, katanya purata pengundi yang keluar pada sebalah tengah hari agak perlahan berbanding pagi.

Peraih undi yang berada di pos masing-masing didapati menggunakan pelbagai pendekatan meraih undi, termasuk mengibarkan poster calon, bendera sepanduk, risalah parti untuk mendapatkan pengundi.

Beberapa insiden kecil membabitkan peraih yang masing-masing bertekak dan mengeluarkan kata-kata kesat, turut mewarnaikan proses pengundian sejak dibuka jam 8 pagi tadi.

Di Gong Kapas dilaporkan berlaku pergaduhan kecil antara peraih parti Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Rakyat, tetapi tinjauan jam 2.20 petang tadi keadaan kembali tenang.

Anggota polis kelihatan meningkatkan kawalan di pintu masuk pusat mengundi di Sekolah Menengah Gong Kapas, jam 1.30 tengah hari tadi.

Dipetik Dari : Berita Harian Online

Tiada ulasan:

Catat Ulasan