Sabtu, 17 Januari 2009

Semua 36 pusat undi ditutup 5 petang



KUALA TERENGGANU: Semua 36 pusat mengundi bagi pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu ditutup tepat jam 5 petang tadi selepas tamat tempoh pengundi memilih wakil Parlimen mereka, hari ini.

Keadaan di pusat pengundi membabitkan 143 saluran mengundi tidak jauh beza ketika dibuka jam 8 pagi dengan proses mengundi dilaporkan lancar.

Pihak berkuasa keselamatan, terutama polis berkawal di sekitar kawasan pusat mengundi, termasuk helikopter PDRM berlegar-legar di ruang udara bagi memantau keadaan.

Beberapa insiden kecil yang berlaku di pusat pengundian terutama pada waktu tengah hari di kawasan 'panas' bagaimanapun tidak mencetuskan suasana tidak diingini.

Polis menganggap kejadian terbabit sebagai 'ketegangan' antara penyokong parti bertanding tetapi lebih kepada keseronokan perayu undi, kata Ketua Polis Terengganu, Datuk Mohd Shukri Dahlan dalam sidang akhbarnya, petang ini.

Dalam masa beberapa jam lagi, tumpuan seharusnya kepada proses pengiraan undi serta pengumuman kemenangan calon yang bertanding di Stadium Negeri, di Jalan Sultan Mahmud, yang dijangkakan sekitar jam 10.30 malam ini.


Dipetik Dari : Berita Harian Online

Tiada ulasan:

Catat Ulasan