Sabtu, 10 Januari 2009

Wan Farid Pilihan Mutlak BN

oleh Faredzul Fadzal


Dato' Seri Najib bersalaman dengan tetamu yang hadir pada jamuan malam NGO Cina di Primula Beach Resort.

Timbalan Perdana Menteri menegaskan Dato’ Wan Ahmad Farid adalah calon pilihan mutlak Barisan Nasional (BN) untuk bertanding pada Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Terengganu, 17 Januari depan.

Sehubungan itu, Dato’ Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak, berkata dakwaan pihak tertentu kononnya bekas Timbalan Menteri Dalam Negeri itu hanyalah pilihan individu pemimpin tertentu dalam UMNO, tidak berasas.

Menurutnya, dalam proses menentukan calon yang sesuai, beliau dan Perdana Menteri, Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi sepakat dengan pemilihan Dato’ Wan Ahmad Farid sebagai calon.

“Jangan jadikan isu..ada orang kata Dato’ Wan Ahmad Farid orang Pak Lah…bukan begitu..” jelasnya.

Beliau berkata demikian pada majlis Pecah Tanah Projek Perpindahan Penduduk Pantai Pandak Chendering, Kampung Cherong Binjai, Chendering, Kuala Terengganu, semalam.

Dato’ Seri Mohd Najib yang juga Timbalan Presiden UMNO, berkata Dato’ Wan Ahmad Farid dipilih bertanding pada pilihan raya itu kerana beliau adalah tokoh berpengaruh di kawasan berkenaan serta memiliki kelulusan tinggi.

“Saya cakap kat dia (Dato’ Wan Ahmad Farid) mesti gunakan ayat minta tolong dengan penduduk, hambakan diri untuk rakyat,” tambahnya.


Dato' Seri Najib melawat Peti Undi Bukit Bayas dalam DUN Ladang.

Sementara itu, Dato’ Mohd Seri Najib berkata, kerajaan BN tidak pernah lari daripada prinsip dan tanggungjawab parti itu kepada rakyat malahan melaksanakan perkara itu sejak dari merdeka hingga kini.

“Sebab itulah asas ekonomi negara kita lebih kukuh dari kebanyakan negara-negara dunia dengan ujian yang berlaku pergolakan ekonomi, sistem kewangan di Eropah dan Amerika Syarikat,” jelasnya.

Tambah beliau, Malaysia bernasib baik kerana tidak mengalami kesan seperti negara-negara lain namun masih dapat meneruskan projek pembangunan bukan pada kadar sedikit malahan menambah projek pembangunan.

“Contoh jelas projek rangsangan fiskal pada November lalu yang diumumkan dengan peruntukan RM7 bilion telah diluluskan. Sebahagian besarnya untuk membina rumah kos rendah di seluruh negara,” tambahnya.
Unit Komunikasi Negeri Terengganu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan