Jumaat, 2 Januari 2009

Pendekatan BN Mesra Rakyat

oleh Farezul Fadzal



Timbalan Menteri Keselamatan Dalam Negeri, Dato’ Wan Ahmad Farid Wan Salleh berkata siapa pun lawan yang dinamakan untuk menentang beliau, ia tidak akan mengubah pendekatan BN serta falsafah parti untuk mendekati dan membawa mesej pembangunan kepada penduduk Kuala Terengganu.
Katanya, BN juga tidak gentar dengan isu-isu yang akan dibawa Pas semasa kempen nanti kerana ia adalah isu sama yang dibawa parti itu pada pilihan raya umum 8 Mac lalu.
Beliau berkata, rakyat sendiri sudah dapat membuat penilaian dan memilih wakil BN, Allahyarham Dato' Razali Ismail pada pilihan raya umum itu.
Beliau berkata demikian bagi mengulas calon, Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Wakaf Mempelam Mohd Abdul Wahid Endut dinamakan sebagai calon Pas untuk pilihan raya kecil kawasan Parlimen Kuala Terengganu, hari ini (2 Januari).

Dato’ Wan Ahmad Farid mengulangi pihaknya akan meneruskan usaha mendekati para pengundi dan tetap akan melantik pegawai khas yang fasih berbahasa Hokkien dan Mandarin bagi menjaga hal ehwal masyarakat Cina di Kuala Terengganu.
Beliau berkata demikian ketika mengadakan pertemuan dengan masyarakat Cina di Restoran Kien Tee, Kuala Terengganu, hari ini (2 Januari).



Dalam pada itu, ahli perniagaan dari Kampung Cina, San Wee, 45, berkata personaliti calon BN yang mudah didekati dan boleh memiliki kemahiran beberapa bahasa sangat dikagumi dikalangan masyarakat Cina.



Jelasnya, perkhidmatan BN dikawasan masyarakat Cina lebih baik berbanding parti pembangkang.
“Pusat perkhidmatan dia( parti pembangkang) pun..saya dok tahu…calon Pas saya pun tidak kenal siapa orangnya,” katanya.
Selepas itu, Dato’ Wan Ahmad Farid berkesempatan berjumpa dengan penduduk di Kampung Tanjung dan menyertai aktiviti gunting rambut secara percuma yang dianjurkan oleh Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Tanjung.



Menurut Pengerusi JKKK Tanjung, En.Busu Yaakub program yang dianjurkan itu sebahagian dari usaha untuk merapatkan hubungan anggota masyarakat sekitarnya.
Jelasnya, pihaknya turut akan mengagihkan pakaian dan beg sekolah percuma kepada semua pelajar di kampung berkenaan.




“Seramai 143 pelajar kampung ini akan menerima barangan tersebut pada majlis yang akan diadakan petang ini,” katanya.
Menyentuh mengenai calon, beliau berkata, masyarakat tempatan sudah pun mengenali calon tersebut dan ianya menepati kriteria yang di kehendaki orang ramai.
“Dato’ Wan Ahmad Farid sesuai sebagai pengganti Allahyarham Dato’ Razali Ismail dan yang penting saya rasa ramai yang tidak tahu, beliau dilahirkan di kampung ini,” jelasnya.
Tambahnya, sokongan dari masyarakat disekitar itu tidak dapat dinafikan sejak dari dulu lagi dan ini terbukti apabila Dato’ Wan Ahmad Farid turut dilantik menjadi Penyelaras BN Dun Wakaf Mempelam dilihat satu usaha mendekati pengundi di kubu kuat Pas.

‘Saya yakin kita boleh meraih kemenangan dalam pilihan raya nanti,” katanya.
Dato’ Wan Ahmad Farid juga melawat kampung Pasir Panjang untuk turut serta dalam acara memasak bubur asyura yang dianjurkan oleh JKKK kampung itu.


Setiausaha JKKK Kampung Pasir Panjang, Kamaluddin Mat Amin, berkata aktiviti memasak bubur asyura merupakan aktiviti tahunan di kampung berkenaan.
Jelasnya, kemunculan calon BN amatlah dinanti-nantikan masyarakat setempat.
“Beliau banyak membantu masyarakat di sini dalam banyak perkara,”ujarnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan