Jumaat, 2 Januari 2009

MB Cakna Rakyat

Oleh: Suriati Ali




“Saya dapat menjiwai perasaan rakyat yang hidup susah terutama mereka yang mencari rezeki melalui hasil laut, cucuk tanam, mengayuh beca dan sebagainya.

“Dulu hidup saya bersama adik beradik lain hanya bergantung kepada hasil rezeki ayah yang mengambil upah memanjat nyiur (kelapa) dan atas kurnia itu saya cukup bersyukur,” kata Menteri Besar, Dato’ Ahmad Said.

Hasil pengalaman hidup itu, beliau sebagai pemimpin yang diberi amanah untuk menerajui tampuk pemerintahan negeri ini, berjanji akan membantu sebaik mungkin apa yang diperlukan rakyat.

“Apa yang penting ialah kehidupan, pendapatan dan keselesaan rakyat harus diberi tumpuan,” katanya ketika merasmikan Majlis Mesra Rakyat Bersama Pemimpin di Flet Bukit Kecil, Kuala Terengganu, hari ini.

Hadir sama, Menteri Kemajuan Luar Bandar, Tan Sri Muhammad Muhd Taib.

Pada majlis itu seramai 200 penduduk yang dikategori berpendapatan rendah menerima bantuan berupa barangan dapur.

Menteri Besar berkata, bagi memastikan rakyat terus dibela sehingga peringkat akar umbi, beliau sentiasa akan turun padang seperti apa yang dilakukan hari ini.

“Cara ini bukan dilakukan ketika pilihan raya sahaja malah hampir setiap hari jika mempunyai ruang dan tiada kekangan kerja.

“Pembangkang pasti akan menuduh, setiap bantuan yang disumbangkan ketika musim pilihan raya hanya bertujuan meraih undi,” katanya.

Katanya, bagi beliau biar apa orang hendak kata, kebajikan rakyat perlu diutamakan, kerajaan yang prihatin sentiasa membantu mereka yang susah.

“Satu lagi, sebagai kerajaan, setiap bantuan yang diberi seperti rumah, pakaian, alatan sekolah dan bantuan menyambung pelajaran, kita tidak memilih bulu sama ada orang biru atau hijau,” katanya.



Dato’ Ahmad berkata, sebagai rakyat yang tahu berterima kasih, mereka tidak akan lupa jasa kerajaan.

“Oleh itu, musim pilihan raya yang bakal berlangsung 17 Januari nanti, pilihlah dacing dan bukannya bulan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan