Jumaat, 16 Januari 2009

Janji Wan Farid

Oleh KAMARUDIN MAT AKIB



Hebat...Sekitar kempen Pilihan Raya P036, Dato' Wan Farid.

Dato’ Wan Ahmad Farid Wan Salleh berikrar menjadikan Bandar Kuala Terengganu Bandar raya yang cukup sifatnya dan berusaha memenuhi keperluan warga Bandar raya serta berusaha membebaskannya daripada sebarang masalah.

Calon Barisan Nasional (BN) itu juga mengenal pasti beberapa masalah warga Bandar, termasuk system peparitan yang kurang sempurna dan sebahagian masyarakat masih dibelenggu kemiskinan.

Beliau mengenal pasti masalah itu hasil lawatannya sepanjang tempoh berkempen Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Terengganu.

Malah, pada pertemuan Timbalan Perdana menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak dengan pegawai kanan MBKT, Datuk Bandar MBKT, Dato’ Mat Razali Kassim, menyatakan sistem perparitan bandar Kuala Terengganu perlu dibaik pulih dan ia memerlukan peruntukan.

Dato’ Wan Ahmad Farid berkata, Najib bersemangat membantu menyelesaikan masalah berkenaan dan usaha penyele-saiannya menjadi lebih mudah jika beliau menjadi Ahli Parlimen Kuala Terengganu.

“Timbalan Perdana Menteri berkata kalau kita bertepuk dua belah tangan baru berbunyi, jika tepuk satu tangan tidak akan berbunyi. Sekiranya saya diberi mandat oleh rakyat menjadi Ahli Parlimen Kuala Terengganu, keutamaan saya membaik pulih sistem perparitan bagi mengelak berlakunya banjir,” katanya dalam temubual eksklusif dengan Ganukita, baru-baru ini.

Bekas Timbalan Menteri Dalam Negeri itu berkata demikian ketika ditanya me-ngenai visi beliau jika pengundi di kawasan Parlimen Kuala Terengganu memilih beliau pada pilihan raya kecil itu nanti.

Dato’ Wan Ahmad Farid juga mengenalpasti di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Batu Buruk yang diwakili PAS sejak 1990, terdapat penduduk mengusahakan tenunan songket tidak tahu cara melebarkan perniagaan mereka.

Dato’ Wan Ahmad Farid Wan Salleh berjanji akan memberi tumpuan kepada soal pendidikan seperti yang diamanatkan Alahyarham Dato’ Razali Ismail yang mewakili kawasan itu sebelum ini.

Menurutnya, jika diberi peluang meneruskan khidmat Alahyarham Dato’ Razali, beliau akan mencari dan berusaha supaya tidak ada pelajar di kawasan Parlimen Kuala Terengganu tercicir dalam pela-jaran semata-mata kerana masalah kemiskinan.

Selain itu, beliau turut berjanji memperkemaskan pejabat khidmat masyarakat Ahli Parlimen bagi membolehkan masyarakat, termasuk kaum Cina menyelesaikan masalah mereka dan pihaknya akan memberi khidmat terbaik dan sistematik serta mampu mengatasi masalah dalam tempoh terdekat

Mengenai potensi bandar Kuala Terengganu sebagai destinasi pelancongan, beliau berkata, memang ia mampu memikat kedatangan ramai pelancong, sesuai dengan moto “Terengganu Negeri Cantik Budaya Menarik.

“Hotel yang mempunyai tasik wajar diterjemahkan dengan cara terbaik dan mengambil kira faktor alam sekitar supaya menjadi lebih baik dan dijaga dengan rapi,” katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan